Zapraszamy na koncert Editors, którzy ogłosili wydanie nowej płyty i trasy koncertowej w ramach, której wystąpią w Polsce. Już 5 lutego 2020 roku na warszawskiej hali COS Torwar!
Wydanie nowej płyty Editors Black Gold z największymi przebojami grupy jest kontynuacją dotychczasowej i pełnej pasji twórczej 15-letniej kariery zespołu. Krążek zostanie wydany 25 października dzięki wytwórni Play It Again Sam. Black Gold będzie zawierać 13 utworów z 6 albumów studyjnych, a także 3 zupełnie nowe piosenki: „Upside Down”, hymn festiwalowy „Frankenstein” oraz tytułowy, gotycko dramatyczny utwór „Black Gold” – który dziś ma swoją premierę.
Nadchodzące wydanie nowego albumu Editors Black Gold z największymi hitami zespołu, jest kontynuacją dotychczasowej, niewątpliwie pełnej pasji twórczej 15-letniej kariery zespołu. Album zostanie wydany 25 października za pośrednictwem wytwórni Play It Again Sam. Black Gold będzie zawierać 13 utworów z 6 albumów studyjnych, a także 3 zupełnie nowe piosenki: „Upside Down”, hymn festiwalowy „Frankenstein” (obejrzyj video tutaj) oraz tytułowy, gotycko dramatyczny utwór „Black Gold” – który dziś ma swoją premierę.
Zdjęcie na okładkę Black Gold zostało wykonane przez nagradzanego fotografa Nadava Kandera, a okładkę albumu zaprojektował znany grafik Tom Hingston (Massive Attack, Chemical Brothers, The Rolling Stones). Album będzie również dostępny w luksusowej wersji 2CD, która zawiera drugą płytę z ośmioma wersjami stripped-back utworów z katalogu zespołu zatytułowanego „Distance: The Acoustic Recordings”.
„Rozmowy o Best Of … ciągnęły się przez ostatnie trzy lub cztery lata, ale nigdy nie czuliśmy żeby był to właściwy moment”, przyznaje frontman zespołu Tom Smith. „Zawsze braliśmy się za nowy album.” Jednak Tom Smith (wokalista/gitarzysta/pianista), Russell Leetch (bas, syntezatory) i Ed Lay (perkusja, perkusja) wydali trzy albumy z pierwszym gitarzystą Chrisem Urbanowiczem i trzy z nowymi członkami zespołu Justinem Lockeyem (gitara) i Elliottem Williamsem (gitary, instrumenty klawiszowe) „więc uznaliśmy, że to jest dobry moment, żeby to zrobić”.
Ponownie zwrócili się do Garretta „Jacknife” Lee (U2, Snow Patrol, REM, The Killers), producenta i laureata nagrody Grammy, który współpracował z Editors nad ich drugim albumem An End Has a Start, aby wyprodukować trzy nowe utwory, które pasowałyby do kolekcji utworów obejmującej 15 lat, 6 albumów studyjnych i ponad 2,5 miliona sprzedanych albumów. Wśród listy utworów znajduje się pełen adrenaliny, przyprawiający o dreszcze „Munich”, hymn indie rockowy „Smokers Outside The Hospital Doors”, pulsujący, napędzany syntezatorami „Papillon” i stonowana, odosobniona melodia „Ocean of Night'. Pełna lista utworów poniżej.
Od debiutanckiego albumu The Back Room, nominowanego do prestiżowej nagrody Mercury Prize, przez debiutujący jako #1 album An End Has a Start, pokryty platyną In This Light and On This Evening, pełen rozmachu, The Weight of Your Love, nastrojowy In Dream, po szósty album Explosive Violence z 2018 roku, Editors nie zwolnili tempa i nie uznali kompromisów. Być może jest to klucz do ich długowieczności. Bez wątpienia zawdzięczają ją także rzeszom oddanych fanów, zarówno we własnym kraju, jak i za granicą, którzy przychodzą na wyprzedane koncerty w Wielkiej Brytanii, Europie i poza nią, a także na festiwale muzyczne, takie jak Werchter Classic Festival 2018 w Belgii, na którym wystąpili z takimi zespołami jak Kraftwerk i The National.
„Nadal to robię, z czego jestem bardzo dumny” - mówi Smith. „W dzisiejszych czasach długowieczność może nie być postrzegana jako cool, ja uważam, że jest. Ugruntowaliśmy to, czym jest nowa wersja zespołu i myślę, że nowe piosenki pokazują, że zespół jest nienasycony. Zawsze czuliśmy się jak outsiderzy, ale chcieliśmy pisać piosenki, które łączą się emocjonalnie z ludźmi i rezonują w głębszy sposób. To może brzmieć pretensjonalnie i wymyślnie, ale są ludzie, dla których nasz zespół wiele znaczy. Tego zawsze chciałem ”.
Black Gold jest okazją do refleksji nad minionymi 15 latami, ale oferuje także spojrzenie na bardzo ekscytującą przyszłość jednego z najbardziej trwałych i być może nieoczekiwanych muzycznych sukcesów tego wieku w Wielkiej Brytanii.